Fredag & Kalas

Idag har vi varit på kalas. Jag har ingen aning om hur vi lyckades, men lika många barn som vi åkte hemifrån med kom vi fram med. Annars är det fullt liv i bilen och bråk hit och dit. T.ex. det vanliga att Tyr nyper Enya eller Vilde i armen och förstås börjar båda skrika och Tyr som håller masken säger "Det var inte jag! Mamma!! Det var faktiskt inte jag!". Och att få honom att säga förlåt, det är ungefär lika stor chans som att vinna på lotto. ;)

Men idag höll de sig alltså lugna. Tack och lov! Jag skulle gissa på att det var för att mina fyra äldsta var på Grönalund med Matthias (deras pappa) igår. Men energi fick dom igen när de träffade sina kusiner, och speciellt födelsedagsbarnet Max! Mycket bus och skratt..men också tankarna på att vår Starla skulle ha varit lika gammal som Max (han fyllde 4 år). Trots det tycker jag att dagen gick bra och alla var glada när vi kom hem igen..skönt!

Just nu är dom två äldsta grabbarna med lillebror Vilde och hyr film. Först blir det väl barnfilm för de yngsta och sen någon annan för de äldre. Undr aom det går att lura på de äldre lite fredagsmys också? :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0