Det blir dyrt...

Många barn innebär mycket kläder, vilket i sin tur lätt kan bli dyrt. Speciellt när jag sitter hemma och beställer allt från nätet. Det blir en hel del, men mina fyra äldstas pappa är inte mycket för att köpa kläder, varken till sig själv eller barnen. Så vi har löst det så att jag köper alla kläder till dem och han slänger fram bankomat kortet *s* Det gäller bara att komma ihåg vems kläder som är vems, för jag tror inte att han är så sugen på att betala kläderna för mina och Andreas barn också. *s*
Det är också mycket enklare och smidigare och barnen kan vara med och bestämma utan att jag behöver jaga dem runt i affärer etc. Så det är ungefär vad jag/vi har sysselsatt oss själva med idag. Jag vet inte vad det är med mina barn, men deras jeans tycks gå sönder hela tiden. Grabbarna tycker inte att det gör något ("mamma, det ska faktiskt vara lite trasigt nu...") men när halva byxan verkar ha försvunnit och det bara är ett stort hål, då tycker även de att det har gått för långt. Kanske är det deras mamma som tjatat hål i byxorna. Jag förstår mig inte riktigt på varför alla byxor ska vara trasiga, men jag låter de hållas. Vill de ha trasiga byxor med hål i - då får de ha det.
Något annat jag inte heller riktigt förstår mig på är hur själva kläderna ser ut. Killkläder är tuffa och oftare lite mörkare färger, såvida det inte gäller bebiskläder då kan det vara lite gulligare tryck med t.ex. bamse etc på. Flickkläder är bara gulliga. Ljusa färger, ofta rosa. Och lika ofta med något tryck på, t.ex. Hello Kitty. För mina killar spelar det ingen roll, de vill ha tuffare kläder. Tjejerna har det lite jobbigare. Antingen är det väldigt barnsliga kläder, eller väldigt vuxna och tjejerna (förutom äldsta bonusdottern) är varken småbarn eller vuxna utan 10 och 11. De vill inte ha sånna kläder och jag får slita mitt hår över att hitta något de tycker om. Äldsta bonusdottern har det lättare då hon är tonåring och för dem finns det ju gott om kläder i alla möjliga stilar.
Jag kanske rentav ska bojkotta det här med "pojk" och "flick" kläder. Jag får helt enkelt klä Juno i "pojkkläder" se hur många som förfärar sig över det. 

Kommentarer
Postat av: L

Jag ÄLSKAR modet nu!! Man kan ju sätta på sig vad som helst =) Och jag tycker att du hittat en massa fint!! =) Kramisar L.

2009-11-23 @ 22:13:52
URL: http://lenalarssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0