Kvällsfunderingar

Igår hade V massor av funderingar, främst kring livet och vad som händer när man dör. Det är inte alltid lätt att förklara sådant för ett litet barn!


- Mamma, vart är Starla?

- Vart tror du att hon är?

- I himlen. Är hon där?

- Om du tror det så är det säkert där hon är

- Men varför är hon där mamma? Varför är hon inte här?

- Hon var sjuk och kunde inte stanna med oss längre

- Varför var hon sjuk?

- Jag vet inte gubben. Det finns sjukdomar som man inte alltid förstår sig på eller kan göra någonting åt

- Kommer hon tillbaka?

- Nej, det gör hon inte.

- Alastor då?

- Nej, inte han heller.

- Jag saknar dom. Ibland gråter jag.

- Jag saknar dem också gubben. Man får gråta när man är ledsen, det gör jag och pappa också.

- Mamma, kommer jag också till himlen?

- Alla kommer dit någon gång, men du ska inte dit än på väldigt länge.

- Hur länge? Som till jul?

- Nej, längre än så. Det kommer bli jul många, många gånger till innan du ens behöver fundera på det igen.

- Nu ska jag gråta. Men inte för att jag är ledsen.

- Vad ska du gråta för då?

- För att jag är lycklig att du och pappa inte är i himlen också.


Kommentarer
Postat av: Fredrika m J & F

Det kan inte vara lätt att ha så många funderingar. Men lille sötnosen vad gulligt sagt utav honom att han ska gråta av lycka!

Kram vännen.

2009-11-15 @ 21:18:39
Postat av: L

♥♥♥

2009-11-17 @ 13:08:23
URL: http://lenalarssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0