Saknad...

Ibland liksom hejdar sig
tiden ett slag och någonting
alldeles oväntat sker
Världen förändrar sig varje
dag men ibland blir den
aldrig densamma mer.
- Alf Henriksson

Nu slut är smärtan, du funnit frid
men lämnat hjärtan som saknar dig
----
Någonstans inom oss är vi alltid tillsammans (älskar den! Även om jag inte har mina barn hos mig så har jag dem alltid inom mig i mitt hjärta.)
----
En tröst i sorgen Gud oss ger
Att den vi älskar ej lider mer
----
Stilla kom döden kom som en vän
Tog dig i handen och förde dig hem

Jag viskar ömt de orden
de vackraste jag vet
Du var mitt allt på jorden
och i all evighet
----
Din kind jag ej mer smeka kan
ej trycka dina händer
du kommit till ett annat land,
där inget ont dig händer
----
När dagen synes oss som bäst kom
döden som vår gäst. Hämtar det käraste
och lämnar bara tomhet kvar.
----
Det finns ingen sten så tung som sorgen
vi känner. Det finns ingen ros så
vacker som minnena av dig.
- Maud Larsson
----
Så länge vi minns lever du.
- Vivi Berglund

Den som kom på "älska
tills döden skiljer oss åt"
har aldrig upplevt saknaden av ett barn.
----

They say memories are golden
well maybe that is true
I never wanted memories,
I only wanted you
Här står jag nu och vaggar lugnt min famn
Jag iskar ömt ditt namn. Ljuset ditt är tänt.
Jag all min kärlek till dig sänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0