Juno är här

Under eftermiddagen den 16 februari började jag få mycket sammandragningar vilket jag trodde berodde på att jag hade haft fullt upp under dagen. Men så kom de där värkarna jag längtat efter, och sedan gick det undan! Vid 18 tiden hade jag ONT och barnvakten var på väg.

I bilen på väg till förlossningen började jag undra om vi verkligen skulle hinna in och A började nog bli lite nervös han med :-) Vi kom in till förlossningen 19:15 och tio minuter senare konstateras det att jag är fullt öppen och att det bara är att krysta. Och vilken lättnad att få krysta! 19:37 föds lilla Juno och lugnar ned sina oroliga föräldrar med att vråla för full hals direkt.

Det har även gjorts ett EEG på Juno vilket såg helt normalt ut, skönt! Hade hon haft OH-syndrom så skulle EEG:et ha visat på det. Än sålänge sover hon också ungefär lika mycket som en frisk bebis (S & A sov otroligt mycket). Trots detta kommer jag inte riktigt kunna slappna av på ett tag. OH-syndrom visar sig oftast inom de första tio dagarna, senast vid 3 månader. Så även om allting tyder på att Juno är frisk så kommer jag fortfarande att vara orolig.

Juno är 51 cm och 3600 g. Alltså var A's gissning närmast på när hon skulle komma, längden och vikten var det dock Estelle som gissade rätt på.
Vår fina raketbebis Juno!

Kommentarer
Postat av: L

Grattis grattis till vackra lilla Juno. Nu sitter jag på jobbet med tårarna rinnandes längst mina kinder. Fantastiskt!! Massa kramar L.

2010-02-20 @ 09:11:29
URL: http://lenalarssons.blogg.se/
Postat av: Fredrika m J & F

GRATTIS till fina älskade Juno!!

2010-02-20 @ 14:02:26
Postat av: Katinka

Grattis till din fina, friska bebis! Vilka underbara bilder du tar, och vilka fina fotavtryck! Jag blir lite nyfiken på hur du gjorde dem? Kram Katinka

2010-02-25 @ 08:10:24
URL: http://Www.farmorsbloggen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0